Wednesday, April 6, 2011

saya sayang dia...

pada suatu pagi yang hening. aku sedang asyik mendengar lecture di dalam kelas. rakan-rakanku sungguh, malah terlampau asyik dengan lecture tersebut sehingga ada yang memejam mata penuh hikmah sambil terangguk-angguk seolah-olah amat memahami pelajaran yang di ajarkan itu. aku memandang ke sekeliling ku memerhati rakanku satu persatu. lalu, aku terpandang dua orang rakan baik yang sedang bergurau manja di suatu sudut didalam kelas. namun demikian, aku terkejut tatkala melihat gurauan itu agak kasar pada pandangan mata ku. mereka bergurau dengan saling tampar-menampar antara satu sama lain.

"ei, nape ditampar kawannya tu?" aku menegur. mereka menoleh ke arah ku dengan senyuman. lalu mereka menjawab.

"saya sayang dia.."

aku terkesima mendengar jawapan tersebut. namun aku biarkan saja mereka saling tampar menampar. tetapi, kelihatan gurauan mereka berdua sudah agak melarat apabila kedengaran bunyi tamparan tersebut semakin kuat.

aku menegur lagi, "dahla, nanti gaduh tu.."

lalu mereka menjawab "saya sayang dia.." dengan senyuman kelat dan air mata yang mengalir di pipi masing2.

aku terdiam dan memandang ke arah lain. dihatiku hanya terdetik,
'xpahamla aku jie.....'

3 comments:

  1. yeah..sayang cara masing2
    lain org..lain cara mereka sayang menyayang..haha

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. yerlah..sy dah lame xdngar citer awak..ntah dah kawen ker? or maybe dah jadi cikgu bahasa inggeris ker?...hurmm..ape kabar awak sekarang?

      masih ingat ke kt kite lg?...iam not sure..jut ask..

      Delete

Webfetti.com