Sunday, January 22, 2012

aku kembali...~

aku mulakan dengan salam..
duk kampung ni best.. tp satu bnde ni aku x berkenan sungguh.. kalau org2 tua dah xde keje bosan2 jual cerita pasal anak org pdhal ank die dpn mate die.. secara terang-terangan merendek, brdating, menggatal dgn jantan depan org ramai. xpulak die jual cerita pasal anak die. ank die seksi! duk kampung je pun. tau dah bnyak duit.. ptut lg bnyak la kain mak bpk nye boleh belikan. tp nape makin sikit? kalau jenis x kacau org.. pi lantak la.. ni tidak.. lg satu, adela sorg pkcik ni ade pangkat la kt kmpung aku. klau menjeling org tuh.. walaweh mcm ank die tu malaikat xpenah wat salah. pasal merewang pulak... sebok ngate ank org xpandai nk jmpe jiran2 utk rewang pdhal ank die tu lg la x pnah tnjuk muka. jd pekasam kt umah. sedar la sikit... lain org lain masalah die, lain pengalaman idup... xboleh nk disamekan dgn diri masing2...

aku risau la esok aku tua mcm mane la ek (kalau sempat tua la..)... tkut aku jd cmtu.. apasal? sbb aku trfikir aku membesar dlm suasana cmni... dipenuhi dgn hasad dengki, tuduh menuduh, bongkak, sombong.. skrg ni x dela terase sgt kn sbb aku lum keje, lum kawin. lum kenal dunia sgt. ni pun aku dah keluar dr negeri aku barulah aku nmpak dunia luar.. memg dahsyat. tp kite xbolehlah nk jd jahat.. pijak semua org kt keliling sbb nk jd yg UTAMA. tahlah. biala waktu yg menentukan. lpas ape yg aku berjaya luahkan, aku nk doakan yg baik2 jela utk mereka semua... klau x, aku dgn diorang 2 kali 5= 10....

No comments:

Post a Comment

Webfetti.com