Tuesday, January 24, 2012

Helmet.. penting ke?

aku mulakan dengan salam..

aku ade cerita pasal aku, alin, basikal letrik dan helmet.

mase tu hari cuti, aku rase cam rajin sgt nk masak. aku pun watla sandwich goreng tepung untuk kwn2 aku yg duk asrama. yelah kn diorg slalu bg aku mkn nasi bile aku singgah bilik diorg (muwn and lyn.. thanks yaar.. huhu) pastu ade sorg kwn baik aku tgal kt asrama (alololo cian kt wira..haaa). aku kn duk umah sewa, jd senangla aku mmbalas budi baik smua kwn2 aku tu...

waktu tu aku siap msk dah petang dlm pukul 6 petang pasal bli brg pun dah lewat. yela jmpe diorg pun bkn boleh kejap takut dah magrib baru nk balik. pastu aku ajak la alin siap2 utk ke U utk hantar makanan tu.. aku naik basikal eletrik je... malas la nk pkai moto atau kete.. leceh rasenye.











k la kn mcm moto.. xde asap.. xpyh pakai minyak, xpayah lesen. jd, tenggiling ni la ku gune wt ulang alik pi U..






bersambung balik pd cerita aku tu td. kami berdua pn gerak ke U, alin ditugaskn utk memegang bekal makann tu sbb xde tmpt nk letak... smpai je kt tmpt parking aku terus je bukak helmet. pastu aku hulur tgn kt alin sbb bia la aku pegangkan bekal mknn tu sementara die bukak helmet. aku memg xpndg dia pun sbb die kn kt blakang susah la nk toleh2. die pn hulur bekal mkn tu. pastu aku bgun terus letak helmet kt seat. aku rase cm ade yg kurang lalu..

"Alin, mana helmet anda?"

sambil meraba-raba kepalanya "eh.. eh? aku xpakai helmet eh??" ditambah dgn muka cuak (freaking out)

"Bia betul? ko betul2 ke main2 ni? nape aku pn x perasan?"

"betul nih... kite xpakai helmet.. huhuhu"

jadi kesimpulannya.. kami berdua pun gelak separuh nyawa smpai senak perut aku.. aku pn pelik cmane boleh smua org xperasan.. pak guard tak tegur pun.. lepas tu muka die risau je sibuk fikir nanti nk balik mcm mana.. takut kene tegur dgn pak guard kn malu nanti.. lgpn dah mcm kt negara indonesia dah pemandu pakai helmet pembonceng xpayah pakai helmet pn xpe. last2 helmet aku pulak die nk rembat... wah.. lg pelik jdnye nanti.. jd aku xkn la nk bg die pakai. sape suro lupe.. haaaa...haha..


tp kn.. kdg2 aku pn lupe pakai helmet. tp sbb alin duk blakang jd die perasan la aku x berhelmet. memg best klau dah trlupa.. berangin je yeop.. lapang tuh..

No comments:

Post a Comment

Webfetti.com